0
Totaal bedrag € 0.00
  • Uw winkelwagen is leeg.
Verder Winkelen
+31 40 2468417

Vliegengordijnen - Veel gestelde vragen

Vliegengordijnen algemeen
Wat is het verschil tussen "in de dag" en "op de dag"?
In de dag" wil zeggen dat het product wordt gehangen in het kozijn.
Op de dag" wil zeggen dat het product wordt gehangen tegen/voor het kozijn

Het verschil is belangrijk omdat de afmeting anders zal zijn bij het bestellen, zie ook: maat opnemen

Hoe neem ik de juiste maat"?
De juist afmeting is afhankelijk van het product en waar u het product plaatst. Sommige vliegengordijnen kunnen ook in het kozijn worden geplaatst. Meestal wordt een vliegengordijn tegen het kozijn geplaatst.
Om de juist maat op te meten zie maat opnemen

Wat is het verschil tussen "DHZ" en "Kant en Klaar" ?
Een Doe-Het-Zelf (DHZ) dient u het zelf samen te stellen. Hierbij is de prijs een voordeel. Ook zijn er vaak meerdere afmetingen beschikbaar.
Een Kant en Klaar (K&K) pakket is al in elkaat gezet. U dient het alleen nog maar te plaatsen tegen/in het kozijn

Meer info zie: kk en dhz

Is er een minimale afmeting voor een gordijn ?
De doorgaans kleinst te bestellen afmeting voor een maatwerk gordijn is 30 cm breed en 30 cm hoog. Mocht er een andere beperking zijn dan wordt wordt dit aangegeven.

Is er een maximale afmeting voor een gordijn ?
Er is geen maximale maat voor een maatwerk gordijn zowel niet in de breedte als in de hoogte. De breedte van het ophangsysteem wat verzonden kan worden is wel beperkt, varierent van 100 tot 150 cm.
Een breder ophangsysteem is qua gewicht ook heel lastig op te hangen of te verplaatsen. Bij een te brede totaalafmeting ontvangt u het geheel in delen.

Kan ik een DHZ pakket toch in elkaar laten zetten ?
Ja, het is mogelijk om vooraf levering of zelf achteraf een DHZ pakket in elkaar te laten zetten
Neem dan vooraf contact met ons op.
De meerpijs is afhankelijk van de afmeting maar gemiddeld 30 a 40 euro per vliegengordijn.
Mocht u het product al hebben besteld en ontvangen maar u wil het toch in elkaar laten zetten en betaald u ook zelf de verzendkosten.
Beschermt een vliegen gordijn ook tegen muggen?
Een vliegengordijn is natuurlijk een hele practische buffer tegen vliegende insecten en er zijn vele dessins mogelijkheden qua stijl. Een efficienter product tegen muggen maar soms minder practisch is een hor.

Wat is de levertijd van een vliegengordijn ?
De levertijd is doorgaans 1 - 3 werkdagen.
Dit is wel afhankelijk van de vraag. De meeste vliegengordijnen worden door het gehele jaar door handmatig in elkaar gezet maar tegen het einde van het seizoen (zomer) kan het voorkomen diverse producten tijdelijk uitverkocht zijn. Bij het product wordt de (verwachte) levertijd vermeld.
Wat is de levensduur / garantie van een vliegengordijn.
Wij leveren vliegengordijnen met 5 jaar fabrieksgarantie tegen breuk en verkleuren.
m.u.v. kattestaart, bamboe, budget draad, eenvoudige lamellen en categorie decoratieve gordijnen.
Op Lamelgordijnen mét foto op maat geven we natuurlijk ook 5 jaar garantie.
Bij het product wordt de garantie vermeld in jaren, maar de levens duur is vaak veel langer dan 5 jaar.

Vliegengordijnen met hulzen zijn gemaakt van een flexibele kunststof (polyethyleen). Dit heeft als grote voordeel dat wanneer het vliegengordijn tussen de deur mocht komen de hulzen niet kapot springen. Bij rode hulzen is er een lichte kans op een verkleuring.
De haken, om de hulzen aan elkaar te rijgen, zijn gemaakt van gegalvaniseerde draad, zeer sterk en zullen ook niet roesten.

Wat het onderhoud betreft, zijn de meeste dessins vliegengordijnen goed afwasbaar, de meeste kunnen zelfs (in gedeeltes) in de wasmachine gewassen worden, dit staat beschreven in de gebruiksaanwijzing die bij de bestelling bijgesloten wordt.
Klachten / Oplossingen
Mijn vliegengordijn valt niet mooi / sluit niet netjes.
Dit komt vaker voor bij vliegengordijnen. De strengen liggen vaak een langere tijd compacte opgevouwen in dozen waardoor kan het wel 1-4 weken duren voordat vliegengordijnen netjes gaan hangen. Katttenstaarten zullen door het uithangen ook voller worden en daardoor beter sluiten.
Mijn vliegengordijn is verkleurd.
Bij rode hulzen is er een lichte kans op een verkleuring.
Kattestaart, bamboe, budget draad, eenvoudige lamellen en categorie decoratieve gordijnen hebben een kortere levensduur en kunnen daardoor na verloop van tijd verkleuring vertonen. Zie ook garantie hierboven

Mijn vliegengordijn past niet.
Vaak is het makkelijk een vliegengordijn in te korten, zowel in de breedte als in de hoogte.
Mocht het product echter te klein zijn, neem dan contact met ons op.

Kleur Mijn Interieur

Kleurmijninterieur is specialist in wand- en raamdecoratie. Opgericht in 1947 en online al sinds 1999. Onze collectie bestaat voornamelijk uit behang & fotobehang, gordijnen & zonwering, plakfolie & statische raamfolie, maar ook karpetten & vloerbedekkingen, sierprofielen en verf.
Bij ons vindt u heel divers assortiment, een zeer groot aanbod van de mooiste producten van midden tot het hogere segment. Een ruime keuze voor diegene die wel eens wat anders willen.

Kunt u wel wat hulp gebruiken om tot de juiste keuze te komen ? Onze stylisten helpen u graag met kleur- en interieur advies. Dat kan vrijblijvend in onze showroom maar ook bij u thuis of bedrijfslocatie in omgeving Eindhoven. Zowel voor particulieren als interieurprojecten voor bedrijven.

Producten op bestelling / Maatwerk producten

Kleurmijninterieur levert hoofdzakelijk producten op bestelling / maatwerk producten, herkenbaar aan het oranje vinkje. Daardoor is ons aanbod ook zo groot en de mogelijkheden nagenoeg onbeperkt. De meeste producten worden doorgaans per bestelling geproduceerd danwel samengesteld. Of het nu gaat om behang, fotobehang, gordijnstof, plak of raamfolie, etc.
Een uitzondering daarop is onze showroom voorraad, herkenbaar aan het groene vinkje vermeld bij het product.

Gratis knipstaal

Omdat wij hoofdzakelijk maatwerk / op bestelling leveren maar u wellicht het product vooraf zou willen zien, voelen of anderzins beoordelen bieden wij de mogelijkheid om een gratis knipstaal te bestellen. Doorgaans staat onder het gewenste product een optie gratis knipstaal bestellen. Mocht deze er niet zijn dan is het altijd nog mogelijk om eerst te informeren of er toch een gratis knipstaal beschikbaar is. Indien dit niet het geval is informeer dan of het product als staal in onze showroom aanwezig is.
Voor een gratis knipstaal vragen wij een kleine vergoeding maar die krijgt u automatisch retour bij aankoop van het overeenkomstige product.

Heeft u vragen over onze producten ?

Neem dan contact met ons op. Dit kan per e-mail klantenservice@kleurmijninterieur.be,
maar ook telefonisch, of breng een bezoek aan onze grote showroom in Eindhoven, zie openingstijden.

kleurmijninterieur.be - de gróótste woonbeleving behang en raamdecoratie.